Amedia Innholdsbyrå tok to gull og to sølv under Native Advertising Awards

    Prisdryss til Amedia Innholdsbyrå i London – Vinner i fire kategorier under Native Advertising Awards

    Publisert: 15. mai 2025

    Amedia Innholdsbyrå opplevde prisdryss med to gull og to sølv under Native Advertising Awards 2025 i London, en internasjonal prisutdeling som løfter frem verdens beste innholdsmarkedsføringskampanjer. I samarbeid med sterke, nasjonale og lokale aktører som Intersport, Skoda og Amediainitiativet Yrkesfag i Nord, ble Amedia Innholdsbyrå belønnet i fire kategorier.

    – Vi er utrolig stolte over at våre kundekampanjer blir anerkjent internasjonalt. Her har vi hatt godt samarbeid med byråene Flokk og PHD. Dette er et bevis på at strategisk, kreativ og lokalforankret historiefortelling gir resultater, sier daglig leder i Amedia Innholdsbyrå Sara Oksdøl.

    Gull i to prestisjefylte kategorier

    Amedia Innholdsbyrå vant gull i kategorien Best Series of Sponsored Articles med kampanjen Norges beste skitur for Intersport. Kampanjen  inviterte lesere over hele landet til å dele sine favorittskiturer og skapte bredt engasjement i Amedias lokalaviser.

    – Å vinne denne prisen er skikkelig stort! Her har vi virkelig tatt med leseren på en reise, hvor de fikk fremheve sine favoritturer, og deretter fikk de praktiske skiråd og ekspertinnhold fra Intersport. Dette er et bevis på kraften i lokalt innhold med nasjonal styrke, sier Ingrid Louise Kvam, leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå. 

    Det andre gullet kom i kategorien Best Brand Awareness Campaign for samarbeidet med Skoda og kampanjen Blåtur-generatoren. Kampanjen støttet lanseringen av Skoda sitt KI-drevne verktøy som inspirerte folk til spontane turtips i nærområdet, med innholdsartikler om ekte mennesker som brukte Blåtur og dro på eventyr.

    – Dette er et sterkt eksempel på hvordan godt innhold og lokal tilstedeværelse kan drive både merkevarebygging og trafikk. Ved å bruke KI-teknologi og lokal journalistisk innsikt i kombinasjon, har vi skapt en kampanje som både inspirerte og leverte. I tillegg er det ekstra stas å danke ut store internasjonale konkurrenter som T Brand Studio, The Content Studio of New York Times Advertising og Seznam Brand Studio, sier Kvam.

    Sølv for bærekraft og lokal forankring 

    Amedia Innholdsbyrå fikk også sølv i kategorien Best Sustainability Program for satsingen Yrkesfag i Nord, som belyste viktigheten av bærekraftige utdanningsvalg og arbeidskraft i nordnorske lokalsamfunn.

    – Vi er utrolig stolte over å ha fått være med på en satsing som kombinerer samfunnsansvar, lokal innsikt og smart kanalvalg. Her har vi også hatt godt samarbeid med Equinor, Statkraft, Bane Nor og Rema 1000. Å vinne sølv for bærekraft er ekstra meningsfylt fordi dette handler om fremtidens arbeidsliv, sier Oksdøl.

    I tillegg ble kampanjen Norges beste skitur også hedret med sølv i kategorien Best Local Campaign, og demonstrerte Amedias unike evne til å kombinere nasjonale konsepter med lokal relevans.

    – Det er utrolig inspirerende å få internasjonal anerkjennelse for det arbeidet vi gjør sammen med kundene våre. Disse prisene viser hvordan vi gjennom godt historiefortellende innhold kan skape ekte verdi, både for leserne våre, for kundene våre og for samfunnet, sier Oksdøl.

    Design og utvikling av Bonefish.no