En aID er en identitetsprofil. Den tilhører et ekte menneske. Gjennom sin aID-profil forteller leserne oss hvem de er, hva de leser og hva slags redaksjonelt innhold de er interessert i. Vi vet også hvor ofte de besøker oss. Siden over 85 % av sidevisningene på våre lokalaviser er fra våre innloggede brukere, gir dette et stort univers for målretting av innhold og annonser, samt veldig god innsikt og kunnskap om våre aID-brukere.
Denne kunnskapen bruker vi til å forbedre journalistikken og samtidig sikre brukerne gode annonseopplevelser og annonser som er relevante for dem. Og derfor kan annonsørene treffe ekte mennesker over hele landet med sine annonser og sitt budskap.
Våre aID-brukere registrerer seg gjennom mobilnummeret. Dette er unikt for hver person i Norge og lar oss finne dem igjen andre steder, som offentlige registre. Derfra henter vi mye av innsikten målgruppene er bygget på. Dette gjør at vi blant annet kan hente informasjon om våre aID-brukere i forhold til om de eier enebolig, har hytte, hva slags type bil de eier, om de har små barn og mye mer. Kjønn, alder og bosted har vi tilnærmet 100 % treffsikkerhet på. Dette gir en unik verdi og svært høy treffsikkerhet.
Vi avslører aldri identiteten til våre brukere og lesere med hensyn til personvernet. Men vi kan samtidig tilby annonsører å komme i kontakt med nordmenn innenfor demografiske målgrupper, livsfase, boforhold og spesielle profiler basert på interesser.
De fleste aktører på markedet baserer sine målgrupper på adferd, paneldata, IP-adresser eller tredjeparts cookies. I dag er annonsører verden over helt avhengige av cookies når de skal målrette annonser. Cookies er allerede svært dårlig egnet til å lage målgrupper, og snart vil de være helt borte. Men med aID vil Amedia fortsatt kunne tilby presise målgrupper og data – også etter at tredjeparts cookien forsvinner. Der de gjetter, vet vi.
Telefon: 02088
E-post:
Schweigaards gate 15
0191 Oslo
PB 1168 Sentrum
0107 Oslo
Design og utvikling av Bonefish.no