Det er 12 timer til middagsgjestene kommer. De har fått beskjed om å møte langs en øde skogsvei. Kokk og innehaver av restauranten Ask & Loke i Drammen, Jonatan Bukkøy-Tindholm Arntzen, har fått en utfordring:
Server en 4 retters middag de aldri vil glemme.
Måltidet skal kun bestå av ingredienser han fanger, sanker, fisker eller kjøper fra norske bønder i løpet av dagen. Det eneste hjelpemiddelet utover dette er bilmodellen Škoda Enyaq.
Dette er bakgrunnen for Škoda-kampanjen som ble distribuert i Amedias aviser i månedskiftet oktober/november. Innholdet er produsert av Amedia Innholdsbyrå.
Les artikkelen og se videoene her: https://www.nettavisen.no/vis/annonse/skoda_kokken_tida_veien/
Hva er verdien av en inngang?
Effektmåling av innholdsmarkedsføring og native advertising er en tilbakevendende het potet. Hittil har vi hatt rene medietall og gode analysemetoder for å måle innholdet i sin helhet. Men distribusjon av innholdsmarkedsføring i digitale aviser (native advertising), består av to deler der merkevarer kan påvirke og kommunisere til leser. I tillegg til artikkelen, består uttaket også av native-inngangen. Denne inngangen har tradisjonelt blitt målt og benchet mot visninger, klikk og CTR. Men hva sier det egentlig om inngangens verdi for annonsør? Sammen med PHD og Škoda ville vi ta rede på nettopp dette. Funnene er svært interessante.
Ta kontakt med din rådgiver i Amedia Innholdsbyrå, for et innblikk i resultatene vi har avdekket.