– Det er utrolig gøy at gode resultater også blir lagt merke til på et globalt nivå.
Da prisene i Global Content Award nylig skulle deles ut, stakk Amedia Innholdsbyrå av med gull i kategorien Global Media/Publishing Content Campaign of the Year. Kampanjen de vant med var «Slik kom Lumene helt hjem til Amedias lesere» som de lagde for det nordiske skjønnhetsmerket Lumene.
– Dette caset viser effekt, kreativitet og en smart måte å nå de riktige personene på. nettopp noe av det som er viktigst i jobben vi gjør hver dag i Amedia, sier strategisk KAM i Amedia Salg og Marked, Ina Kreutz Pauli.
Kampanjen kombinerer merkevarebyggende og taktisk innhold, med muligheten til å bestille vareprøver hjem via Helt Hjem.
Å bruke innholdsmarkedsføring til å bygge merkevare og samtidig tilby prøve av produktet, har bidratt til et merkevareløft på hele 11,4 prosent, forteller strategisk rådgiver i Amedia Innholdsbyrå, Monika Sveen.
– Vi har hele veien hatt et tett og godt samarbeid med Lumene, parallelt med at Amedia inngikk et strategisk samarbeid med Helt Hjem. Det gjør at vi på kampanjer som dette kan la leserne få vareprøver levert på døren og på den måten komme tettere på merkevaren. Distribusjonstyrken Amedia og Helt Hjem har, gjør dette til et kraftfullt produkt som løfter denne typen innholdskampanjer, sier Sveen.
Nordisk merkevaresjef i Lumene, Aurora Middelborg, mener innholdsmarkedsføring har vært en del av suksessen de opplever i markedet.
– Vi er svært fornøyde med kommunikasjonen gjennom hele kampanjen. I 2023 har vi sett en økning på 101 prosent i salg sammenlignet med fjoråret. Jeg er overbevist om at denne suksessen ikke ville vært mulig uten aktivitetene knyttet til merkevarebyggingen, sier Middelborg.