Til tross for at vi endelig ser ut til å se slutten på en lang pandemi, er det andre faktorer som kommer til å påvirke norsk næringsliv fremover. Rentehevinger, økte strømpriser og geopolitiske endringer, presser prisene på norske dagligvarer opp og endrer rammene for forbrukerne radikalt. Omfanget av dette er for tidlig å si, men Dagligvareundersøkelsen tar pulsen på forbrukernes forhold til dagligvarehandel i en svært viktig tid.
Hvordan påvirker disse endringene handlevanene norske forbrukere så langt? Dagligvareundersøkelsen ser på forbruksmønstre: Hvor og hvor ofte handler det norske folk? Hva ligger til grunn for forbrukerens valg, og ikke minst hvilke dagligvarekjeder foretrekker folk når de skal handle til hverdag og helg? Vi ser også på hvilket fotfeste de digitale aktørene har og hvor forbrukerne orienterer seg når de skal handle dagligvarer.
I tillegg forteller Christian Thu, Salgsdirektør i Amedia Marked, hvordan Amedia og lokalavisene kan skape verdi og effekt for dagligvarebransjen.
Ønsker du mer informasjon kan du ta kontakt på
Telefon: 02088
E-post:
Schweigaards gate 15
0191 Oslo
PB 1168 Sentrum
0107 Oslo
Design og utvikling av Bonefish.no