Amedia samler annonsevirksomheten i ny organisasjon og skifter navn til Amedia Annonse
Amedia gjennomfører nå en fornyelse av sin annonsevirksomhet ved å samle nasjonalt og regionalt salg i en felles struktur. Samtidig vil Amedia salg og marked endre navn til Amedia Annonse for å bedre reflektere den samlede annonsevirksomheten.
Fra 1. september er vi en samlet annonseorganisasjon i Amedia som skal skape enda større verdi for kundene våre, sier Hilde Norddal, konserndirektør for Amedia Annonse.
Jørgen Sørlie er ansatt som ny direktør for regionalt salg. Han kommer fra stillingen som daglig leder av Amedia Salg Oslo og er ny inn i ledergruppen i Amedia Annonse.
- Jeg er utrolig glad for å få muligheten til å bidra i utviklingen av en samlet annonseorganisasjon i Amedia, som skal stå sterkere i møte med endrede behov hos annonsørene, i den globale konkurransen, sier Sørlie.
Christian Thu skal lede det nasjonale salget i ny annonseorganisasjon. Videre vil Sara Oksdøl som i dag er leder av Amedia Innholdsbyrå også få ansvar for marked og kommunikasjon, konsept og kompetanse. Ved å samle disse fagområdene, ønsker man å sikre en bedre samhandling og leveranse som skal komme kundene våre til gode.
Amedia Annonseproduksjon i Tønsberg og Harstad vil også bli en del av den nye organisasjonen og Stine Aune Hvam, som leder strategi og økonomi i annonselededelsen blir styreleder i begge disse selskapene.
Mariell Kversøy Enge leder produkt og analyse og Jonathan Brænde har ansvaret for plattform og annonseteknologi.
Konserndirektør annonse Hilde Norddal kommenterer:
- Vi må stå enda sterkere sammen på annonse for å levere på vårt viktige samfunnsbidrag - å finansiere journalistikken.
Tidligere denne uken lanserte Amedia ny visuell identitet som bedre skal speile rollen som Norges ledende utgiver av redaktørstyrte medier.
Med den nye organiseringen, navneendringen til Amedia Annonse og en oppdatert visuell identitet, sikter vi på å levere på kundeløftene våre, enkle, treffsikre og skape verdi og vekst.