Case

Opplevelser som gir mening

Kunde

MiA - Museene i Akershus

Periode

Ca. tre måneder

Målgruppe

Barnefamilier, besteforeldre og unge mennesker

Format

Innholdsmarkedsføring digitalt og display banner desktop + mobil

MiA - Museene i Akershus er en samling av 20 museer og 30 besøkssteder som sammen utgjør Vikens største kulturinstitusjon. MiA ønsker å gi opplevelser som gir mening, og varierer fra vikinghistorie, til kunstnerliv og økolag.

I perioden 31.05 - 29.08.2021 ønsket de å nå barnefamilier, besteforeldre og unge mennesker. De kjørte en digital kampanje bestående av innholdsmarkedsføring og display på desktop og mobil. 

Målet med kampanjen var å øke besøksantallet og gjøre våre lesere bedre kjent med MiA-museenes opplevelser og historie. De ønsket også å få frem aktiviteter for barnefamilier med Barnas museumsstafett - et mobilspill for barn hvor du løser oppgaver under museumsbesøket. Ved flere enn 7 museumsbesøk er man med i trekningen av premier.

Kampanjen hadde en inscreen på hele 88% som er godt over bransjesnittet på 70%.

    Resultater

    Gjennom sommerannonseringen vår i Amedia, har vi truffet flere, nye målgrupper enn tidligere. Og vi har truffet dem i museenes nærområder, der sannsynligheten for et fysisk besøk er høyest.

    88 %
    inscreen

    0,59 %
    klikkrate

    Design og utvikling av Bonefish.no